הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד מאזדה בעניין סדקים במסך המולטימדיה ת"צ 36744-08-22 מאגרו נ' דלק מוטורס בע"מ ואח'
ביום 3.3.25 הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד (כב' השופטת יעל מושקוביץ) בקשה לאישור הסכם פשרה בבקשה לאישור תובענה כייצוגית נגד דלק מוטורס בע"מ ו- MAZDA MOTOR CORPORATION.
עניינו של ההליך בטענה כי על גבי מסך המגע של מערכת המולטימדיה Mazda Connect ברכבי מאזדה ממגוון שנתונים ושנות ייצור נוצרים סדקים פנימיים.
הקבוצה המיוצגת כולל כלי רכב מתוצרת Mazda משנות ייצור 2015-2022 בהם מותקן מסך המגע, למעט רכבי מאזדה CX9 שלגביהם ניתנה הארכת אחריות לתקלה במסך המגע נשוא ההליך.
במסגרת הסדר הפשרה יבוצע קמפיין החלפת תיקון עדשת מסך המגע – במקרים שבהם מופיעים סדקים ו/או נקודות ו/או קילופים ו/או בעיות בעדשת המסך, המשיבות יבצעו ללא עלות החלפה של העדשה הפנימית של מסך המגע בהתאם להנחיית יצרן הרכב, לתקופה של 6 שנים ממועד מסירת הרכב או עד נסועה של 160,000 ק"מ, לפי המוקדם.
בנוסף, לתקופה מוגבלת של 12 חודשים, שתחל ביום שבו פסק הדין המאשר את הסדר הפשרה יהפוך לחלוט, תינתן גם לבעלי רכבים שיהיו, במועד התיקון, בני פחות מ-8 שנים ממועד מסירת הרכב, ע"פ רישומי דלק מוטורס, ועם נסועה של פחות מ- 160,000 ק"מ, הזדמנות להנות מהתיקון.
יובהר כי התיקון הוא חד פעמי; רכב שבוצע בו התיקון בעבר לאחר תום תקופת האחריות הבסיסית, לא יהיה זכאי לתיקון נוסף. החזר כספי – למשך תשעה חודשים מיום פרסום ההסדר באתר מאזדה, חבר קבוצה שברכבו כבר בוצע "התיקון" של התקלה במסך המגע, יהיה זכאי להחזר כספי בגובה עלות ההחלפה ששילם, בכפוף להצגת קבלה או חשבונית על תשלום שביצע המפרטת את התיקון שבוצע והחלפים שהותקנו, אשר תוצג למוקד שירות הלקוחות של דלק מוטורס, ובלבד שהתיקון בוצע במועד שבו הרכב היה בן פחות משש שנים ועם נסועה של פחות מ-160,000 ק"מ.
יידוע חברי הקבוצה אודות קמפיין תיקון וההחזר הכספי: תתפרסמנה הנחיה למרכזי השירות, בנוגע לזכאות חברי הקבוצה לתיקון מסך המגע במסגרת קמפיין התיקון; המשיבות תפרסמנה באתר האינטרנט הרשמי של דלק מוטורס הודעה אודות הסדר הפשרה הכוללת את פירוט ההטבות המפורטות לעיל. בנוסף, באתר האינטרנט של מאזדה ישראל, תחת הלשונית "שירות"/""הוראת שירות", יוכל כל בעל רכב, בעת הקלדת מספר רכבו, לבדוק האם רכבו זכאי לתיקון במסגרת הסדר הפשרה.
גמול ושכ"ט: הצדדים הגיעו להמלצה מוסכמת בדבר גמול והחזר הוצאות למבקש בסכום של 27,544 ₪ (בצירוף מע"מ ככל שקיים) ושכ"ט טרחה לב"כ המבקשים בסכום של 416,912 ₪ בצירוף מע"מ.
הגשת התנגדויות ופרישה מן הקבוצה: חבר קבוצה, רשות ציבורית הפועלת לקידום מטרה ציבורית בקשר לעניין בו עוסקת בקשת האישור או התביעה, ארגון הפועל לקידום מטרה ציבורית כאמור, וכן היועץ המשפטי לממשלה, רשאים להגיש לבית המשפט, בכתב, בתוך 45 יום מיום פרסום הודעה זו, התנגדות מנומקת להסכם הפשרה וכן להמלצה המוסכמת בעניין גמול ושכר טרחה. חבר הקובצה אשר אינו מעוניין כי יחול עליו הסכם הפשרה, רשאי להודיע לבית המשפט, בתוך המועד שנקבע להגשת התנגדויות כאמור בסעיף 18(ו) לחוק כי הוא אינו מעוניין שהסכם הפשרה יחול עליו.
ויתור על תביעות ומעשה בית דין: אישור הסדר הפשרה וביצועו יקימו מעשה בית דין וכן ויתור סופי, מלא ומוחלט על כל טענה ו/או דרישה ו/או תביעה בכל הקשור לחברי הקבוצה הייצוגית כפי שאלו הוגדרו לעיל.
עיון בהסכם הפשרה: הסדר הפשרה עומד לעיון הקבוצה בפנקס התובענות הייצוגיות, במזכירות בית המשפט, וכן באתר האינטרנט של המשיבות ושל עו"ד רון סולן בכתובת www.solron.co.il.
שונות: האמור לעיל מהווה תמצית בלבד של הסדר הפשרה. נוסחו המלא הוא המחייב ובכל סתירה בין הוראותיו לבין האמור בהודעה זו, יקבעו הוראות הסדר הפשרה. תוכן ההודעה אושר על ידי ביהמ"ש והיא מתפרסמת בהתאם להחלטתו.