מהו מבצע פיקטיבי?
חוק הגנת הצרכן מגדיר “מכירה מיוחדת” באופן הבא
מכירת סוף עונה, מכירת חיסול מלא או חלקי, מכירה לרגל אירוע כלשהו, מכירה שבה מוצעת לצרכן הטבה נוסף על הטובין או על השירותים שבעבורם שילם, או כל מכירה אחרת שבה מוצעים הטובין או השירותים של העסק, כולם או חלקם, במחירים מוזלים לתקופה מסוימת, שלא בדרך מתן הנחה לצרכן פלוני;
כלומר מכירה מיוחדת יכולה להיות:
- הוזלה במחיר.
- קניה של 1+1.
- קניית מוצר אחד והמוצר השני בחצי מחיר.
- קניית מוצר מסוים וקבלת מוצר אחר בהנחה.
השימוש במילה “מבצע” מעלה אצל הצרכן קונוטציה של תנאי רכישה טובים יותר.
כתוצאה מהשימוש במילה “מבצע” הצרכן מעריך באופן חיובי יותר את המוצר, בשל מחירו הנמוך, ובשל כך הצרכן מעדיף לרכוש את המוצר על פני מוצרים תחליפיים אחרים.
ישנם עסקים שמנצלים את המילה “מבצע” כדי להטעות את הצרכן ולגרום לו לבצע רכישה פחות ביקורתית ומושכלת.
מבצע פיקטיבי הוא מבצע שבו המחיר “לאחר הנחה” אינו משקף הטבה כלשהי לצרכן, למשל כאשר המחיר הנקוב לפני ההנחה הוא מחיר בדוי.
לדוגמא:
- עסק שמעלה את מחיר המוצר תקופה קצרה לפני ה”מבצע” במטרה לגרום לצרכן לחשוב שבמסגרת המבצע הוא מקבל הנחה משמעותית.
- הצגת מוצר תחת “מבצע” של הנחה משמעותית, כאשר בפועל, מחיר המוצר לפני הנחה מעולם לא היה מחירו האמיתי.
נושא המבצעים הפיקטיביים עמד בלב מספר תביעות ייצוגיות שהוגשו בשנים האחרונות.
אם נתקלתם במבצע פיקטיבי, אתם מוזמנים לפנות למשרדנו לצורך קבלת ייעוץ משפטי טרם הגשת תביעה ייצוגית.
יש לכם רעיון לתביעה ייצוגית ?
ניזוקתם כתוצאה מהתנהלות לא חוקית של חברה ? יש עוד נפגעים כמוכם אבל לא כדאי לכל אחד מהנפגעים לנהל הליך עצמאי ? עורך דין רון סולן מזמין אתכם לפנות אליו על מנת לבחון עילה להגשת תובענה ייצוגית, ללא עלות וללא התחייבות מצדכם!