תביעה ייצוגית נגד אגיאן איירליינס
תביעה ייצוגית נגד אגיאן איירליינס הוגשה ע"י משרדנו (ת"צ 11055-08-23: שדות נ' AEGEAN AIRLINES S.A).
התביעה עוסקת בהפרה של סעיף 14 של חוק שירותי תעופה (חובות יידוע וגילוי).
חוק שירותי תעופה נכנס לתוקפו באוגוסט 2012 והוא חל על כל חברות התעופה הטסות אל ומישראל ובהן אגיאן איירליינס.
מטרתו של חוק שירותי תעופה היא: "להסדיר פיצוי וסיוע לנוסעים שהונפק להם כרטיס טיסה ולא עלו לטיסה במועד הנקוב בכרטיס בשל נסיבות שאינן תלויות בהם, ובתוך כך לקבוע כללים ואמות מידה לזכאותם הן להטבות כספיות והן לסיוע".
חוק שירותי תעופה מגלם בחובו שורת זכויות והטבות אותן מחויבות חברות התעופה הטסות לישראל וממנה להעמיד לרשות נוסעיהן במקרים של סירוב להטיס נוסע בטיסה, עיכוב, ביטול או שינוי מועדי טיסות.
סעיף 14 לחוק שירותי תעופה מטיל על מפעיל טיסה ומארגן חובת יידוע וגילוי, במטרה שיעבירו לנוסע מידע מלא ומפורט בדבר זכויותיו במקרה שטיסתו מקימה לו עילה המזכה אותו בהטבות.
עפ"י הנטען, אגיאן איירליינס אינה מיידעת את נוסעיה, בדבר זכאותם להטבות מכוח חוק שירותי תעופה.
בתוך כך:
אגיאן איירליינס אינה מפרסמת במקום בו היא מקבלת קהל את זכויות נוסעיה מכוח חוק שירותי תעופה.
אגיאן איירליינס אינה מפרסמת באתר האינטרנט שלה את זכויות נוסעיה מכוח חוק שירותי תעופה.
אגיאן איירליינס אינה שולחת לנוסעים שמתקיימת לגביהם עילה מזכה מסמך המפרט את זכאותם להטבות מכוח חוק שירותי תעופה.
אגיאן איירליינס אינה מוסרת ללקוחותיה פרטים בדבר מקום הימצאו בשדה התעופה של מי שמונה לשם סיוע לנוסעים לממש את זכויותיהם בהתאם להוראות חוק זה ובדבר דרכי ההתקשרות עמו.
במסגרת התביעה התבקש בית המשפט לחייב את אגיאן איירליינס לתקן את התנהלותה, כמו כן, לחייב אותה ליידע באופן רטרואקטיבי את כל הנוסעים שלה אודות זכאותם להטבות לפי חוק שירותי תעופה.
הטענות בתביעה הייצוגית נגד אגיאן איירליינס
התובעת רכשה מאגיאן איירליינס, עבורה ועבור בני משפחתה, 5 כרטיסים לטיסות הלוך ושוב מת"א לכרתים בעלות כוללת של 1,654.64$.
טיסת ההלוך בתאריך 16.7.23 התקיימה כסדרה.
טיסת חזור, מכרתים לת"א, בתאריך 25.7.23, היתה אמורה לכלול עצירת ביניים של שעה ו-45 דקות באתונה.
הטיסה הראשונה A3321 מכרתים לאתונה התעכבה ונחתה באתונה דקות ספורות לפני מועד המראת טיסת ההמשך A3928 מאתונה לת"א.
בטרם הנחיתה, דיילי אגיאן איירליינס הודיעו לנוסעים, שלכל מי שיש טיסת המשך, יחכו בנמל התעופה נציגי אגיאן איירליינס אשר יסבירו להם מה עליהם לעשות.
התובעת ובני משפחתה לא קיבלו סיוע בהתאם לחוק.
התובעת ובני משפחתה חזרו לארץ עייפים ומטורטרים מאוד, לאחר חופשה שהסתיימה באופן גרוע ומורט עצבים כל כך, ללא מזוודות וללא בטחון מתי, אם בכלל, יימצאו ויוחזרו להם אי פעם.
לאחר שהתובעת שבה לארץ היא פנתה אל עו"ד רון סולן לצורך קבלת ייעוץ על מנת לברר מהן זכויותיה.
מעוניינים להגיש תביעה ייצוגית?
ניזוקתם כתוצאה מהתנהלות של אגיאן איירליינס או של חברה אחרת?
אתם סבורים כי ההתנהלות היא בניגוד לדין?
יש עוד נפגעים כמוכם אבל לא כדאי לכל אחד מהנפגעים לנהל הליך עצמאי ?
עורך דין רון סולן מזמין אתכם לפנות אליו על מנת לבחון עילה להגשת תובענה ייצוגית, ללא עלות וללא התחייבות מצדכם!