הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד אגיאן איירליינס ת"צ 11055-08-23: שדות נ' AEGEAN AIRLINES S.A.
בתאריך 6/10/2024 הוגשה לבית המשפט המחוזי בת"א (כב' השופטת עידית ברוקביץ) בקשה לאישור הסדר פשרה בבקשה לאישור תובענה כייצוגית שהגישה כנרת שדות נגד AEGEAN AIRLINES S.A .
עניינו של ההליך בטענה כי אגיאן איירליינס הפרה את חובות הגילוי והיידוע המוטלות עליה מכח חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), התשע"ב – 2012 ("חוק שירותי תעופה").
הקבוצה עליה יחול הסכם הפשרה: כל נוסעי אגיאן איירליינס שהיו רשומים לטיסה שהמריאה מתחומי מדינת ישראל או אליה, לרבות טיסה הכוללת חניית ביניים, ב-4 השנים שקדמו ליום הגשת בקשת האישור (בקשת האישור הוגשה ביום 6.8.23) ועד למועד אישור הסכם הפשרה, לגביהם התקיימה עילה מזכה (עילה מזכה כהגדרתה בחוק שירותי תעופה).
אגיאן איירליינסהתחייבה ליידע את חברי הקבוצה אשר רכשו את כרטיסי הטיסה ישירות ממנה באשר לזכויותיהם על פי חוק שירות תעופה באמצעות הודעת דוא"ל או סמס בהתאם לפרטי הקשר שמצויים אצלה.
במקרים שבהם הכרטיסים נרכשו דרך "מארגן" (כהגדרתו בחוק שירותי תעופה) פרטי הקשר לא מצויים בידי המשיבה, המשיבה תפנה למארגן ותבקש ממנו ליידע את הנוסעים בקשר לזכויותיהם.
חברי הקבוצה יוכלו לפנות אל אגיאן איירליינס ולממש את זכותם בהתאם לחוק שירותי תעופה בתוך תקופה של 60 יום מיום שתשלחנה ההודעות כאמור, או בהתאם למגבלת ההתיישנות הקבועה בחוק, לפי המאוחר.
כמו כן, אגיאן איירליינסהתחייבה לשפר את מנגנון יידוע ללקוחותיה באשר לזכויותיהם על פי חוק שירותי תעופה: באתר האינטרנט שלה, בהודעות סמס או דוא"ל שהיא שולחת לנוסעיה במקרים של עיכוב או ביטול טיסה, בנמל התעופה, באמצעות "מארגן" במקרים שבהם כרטיסי הטיסה נרכשו מהמארגן.