מהו חוק הגנת הצרכן ?
בעבר היו הצרכנים מצויים בעמדת נחיתות מבחינת כושר המיקוח והמידע שברשותם, לעומת כוחם הרב של בעלי העסקים ובעיקר החברות הגדולות.
כיום השתנה מאזן הכוחות שנוטה יותר לטובת הצרכנים, ואין מדובר רק בטכנולוגיה שמאפשרת לנו לבחון כל מוצר או שירות לפני רכישה, או בשלב מאוחר יותר לחשוף ניצול או הטעיה מצד בעל עסק ברשתות החברתיות, אלא גם מבחינה משפטית מצבם של הצרכנים השתפר לאין שיעור, חוק הגנת הצרכן נותן מענה משפטי לצרכנים שהוטעו, נוצלו או קופחו.
תביעה ייצוגית בגין עוולה צרכנית
כולנו צרכנים, קונים או מקבלים שירותים, כאשר זכויתינו כצרכנים נפגעות לעיתים אנו נותרים חסרי עצות.
בית המשפט לתביעות קטנות מספק מענה לאותם מקרים בהם צרכנים הוטעו, נוצלו או לא קיבלו גילוי מלא על טיב השירות או או המוצר אותו הם רכשו. בבית המשפט לתביעות קטנות ניתן להגיש תביעה שסכומה אינו עולה על 33,800 ש”ח בנושאים הבאים: תביעה כספית או מתן צו להחלפת מצרך או לתיקונו או לביטול עסקה , כששווי המצרך או התיקון או סכום העסקה אינו עולה על 33,800 ש”ח.
כאשר מדובר בעוולה שנעשתה כלפי מספר גדול של צרכנים, לעיתים יש מקום להגיש "תביעה ייצוגית", מדובר בהליך משפטי אחד המאגד בתוכו תביעות של נפגעים רבים.
תביעה ייצוגית בנושא הפרה של חוק הגנת הצרכן רק בליווי עורך דין
מטרתו של בית המשפט לתביעות קטנות היא לסייע וליתן שאינו בקיא ברזי המשפט כלים משפטיים פשוטים ברורים ונגישים, להתמודד עם הפרת חוק הגנת הצרכן, יחד עם זאת ניהול הליך בבית המשפט לתביעות קטנות אינו עניין של מה בכך ולכן רצוי לקבל ייעוץ משפטי.
כאמור, כאשר העוולה שבוצעה נוגעת לצרכנים רבים יש לבדוק האם יש מקום להגיש תובענה ייצוגית.
משרדנו מספק ייעוץ וליווי בכל הנוגע להליך של הגשת תביעה ייצוגית, החל מהערכת סיכויי ההצלחה בהגשת התביעה, הכנה ושליחת מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטים, הכנת והגשת מסמכים משפטיים וניהול ההליך עד למתן פסק דין.
אם ניזוקתם או נפגעתם כתוצאה מהתנהלות לא חוקית של חברה ולדעתכם יש עוד נפגעים כמוכם אבל לא כדאי לכל אחד לנהל הליך עצמאי אתפ מוזמנים לפנות למשרדנו על מנת לבחון עילה להגשת תובענה ייצוגית, ללא עלות וללא התחייבות מצידכם.