בקשה לאישור הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד טוס ת"צ 5607-08-23: סלאמה נ' TUS Airways Limited
הודעה בדבר הגשת בקשה לאישור הסדר פשרה בבקשה לאישור תובענה כייצוגית ת"צ 5607-08-23: סלאמה נ' TUS Airways Limited
מובא בזה לידיעת הציבור כי ביום 18/02/2025הוגשה לאישורו של ביהמ"ש המחוזי בת"א, כב' השופטת ע. ברקוביץ', בקשה לאישור הסכם פשרה בבקשה לאישור תובענה כייצוגית שהגיש נעים סלאמה נגד TUS Airways Limited ("המבקש" ו"המשיבה" בהתאמה).
עניינו של ההליך בטענת המבקש כי המשיבה הפרה את חובות הגילוי והיידוע המוטלות עליה מכח חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), התשע"ב – 2012 ("חוק שירותי תעופה") וכן בכך שהמשיבה לא הציעה למבקש כרטיס חלופי לאחר שביטלה את טיסתו.
בתשובתה לבקשת האישור המשיבה דחתה את טענות המבקש וטענה בין היתר כי אין בבקשת האישור עובדות המבססות עילה נגדה, שכן היא פרסמה את ההטבות להן זכאים נוסעים על פי הדין האירופי וכי המידע הנ"ל היה זמין באתר האינטרנט שלה. זאת ועוד, המשיבה העניקה את ההטבות שמגיעות לנוסעים, בהתאם להוראות הדין ולפיכך המשיבה לא הפרה את הוראות חוק שירותי תעופה.
עיקרי הסכם הפשרה
פעולות שבוצעו – לאחר הגשת בקשת האישור, המשיבה הקימה באתר האינטרנט שלה עמוד שכותרתוIsraeli Aviation Services Law המפרט את זכויות הנוסעים לפי חוק שירותי תעופה (להלן: "עמוד המידע") והוסיפה קישור לעמוד המידע באתר האינטרנט שלה (בעברית ובאנגלית). כמו כן, להודעות שהמשיבה שולחת אל נוסעיה (דוא"ל או SMS), בטיסות משטח מדינת ישראל או אליה, בקשר לשינוי מועד הטיסה צורף קישור המפנה לעמוד המידע.
בנוסף לכך, המשיבה ביצעה ריענון נהלים לצוות דיילי הקרקע, בארץ ובחו"ל, בכל הנוגע ליידוע הנוסעים שמתקיימת לגביהם עילה מזכה מכוח חוק שירותי תעופה בדבר זכויותיהם.
פעולות שיבוצעו במסגרת הסדר הפשרה – בתוך 30 יום לאחר שפסק הדין שמאשר את הסדר הפשרה יהפוך לחלוט, המשיבה תפעל באופן פרטני ליידוע באשר לזכויות על פי החוק, את חברי הקבוצה, נוסעי העבר, אשר רכשו את כרטיסי הטיסה שלהם באופן ישיר מהמשיבה ושהיו רשומים לטיסה שתוכננה להמריא מתחומי מדינת ישראל או אליה ובוטלה ב-4 השנים שקדמו ליום הגשת בקשת האישור שלגביהם התקיימה עילה מזכה (כהגדרת תיבה זאת בחוק שירותי תעופה) למעט נוסעים שטיסתם בוטלה בתקופת מגפת הקורונה.
המשיבה תשלח אל חברי קבוצה אלו הודעת דוא"ל או הודעת SMS, בהתאם לפרטי הקשר השמורים במערכותיה, אשר תפנה אותם לעמוד המידע ותזמין אותם לפנות אליה במקרה בו לא קיבלו את הזכויות להם הם זכאים על פי החוק במלואן, לרבות במקרה בו לא הוצע לנוסע כרטיס טיסה חלופי.
גמול ושכ"ט – הצדדים המליצו לבימ"ש לקבוע גמול למבקש בסך של 10,000 ₪ בנוסף להחזר המחצית הראשונה של האגרה ושכר טרחה לב"כ המבקש בסך של 184,329 ₪ בתוספת מע"מ.
הגשת התנגדויות ופרישה מן הקבוצה – חבר קבוצה, רשות ציבורית הפועלת לקידום מטרה ציבורית בקשר לעניין בו עוסקת בקשת האישור או התביעה, ארגון הפועל לקידום מטרה ציבורית כאמור, וכן היועץ המשפטי לממשלה, רשאים להגיש לבית המשפט, בכתב, בתוך 45 יום מיום פרסום הודעה זו, התנגדות מנומקת להסכם הפשרה וכן להמלצה המוסכמת בעניין גמול ושכר טרחה.
חבר הקובצה אשר אינו מעוניין כי יחול עליו הסכם הפשרה, רשאי להודיע לבית המשפט, בתוך המועד שנקבע להגשת התנגדויות כאמור בסעיף 18(ו) לחוק כי הוא אינו מעוניין שהסכם הפשרה יחול עליו.
מעשה בית דין – אישור הסכם הפשרה על פי תנאיו, מהווה סילוק סופי ומוחלט של זכויות המבקש וחברי הקבוצה הייצוגית בגין עילות התביעה.
עיון בהסכם הפשרה – הסדר הפשרה עומד לעיון הקבוצה בפנקס התובענות הייצוגיות, במזכירות ביהמ"ש, באתר האינטרנט של המשיבה וכן בפוטר אתר האינטרנט של עו"ד רון סולן בכתובת www.solron.co.il.
שונות – נוסחו המלא של הסדר הפשרה הוא המחייב ובכל סתירה בין הוראותיו לבין האמור בהודעה זו, יקבעו הוראות הבקשה לאישור הסדר הפשרה והסדר הפשרה.
תוכן ההודעה אושר על ידי ביהמ"ש והיא מתפרסמת בהתאם להחלטתו.