התובעים הם בני זוג אשר החליטו לנפוש ביוון עם שני ילדיהם, לשם כך רכשו מהנתבעת (חברת תעופה ישראלית אשר את שמה אסור לפרסם בהתאם לתנאי הסכם הפשרה) כרטיסי טיסה הלוך ושוב משדה התעופה נתב"ג לשדה התעופה הרקוליון (כריתים).
בטיסת ההלוך מישראל ליוון, התובעים עוכבו במשך 11 שעות בשדה התעופה נתב"ג כתוצאה מתקלה במטוס. למרות העיכוב הממושך חברת התעופה לא סיפקה לתובעים שירותי סיוע כפי שמחייב חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), תשע"ב-2012.
על יסוד זה ולאור עוגמת הנפש הרבה שנגרמה להם כתוצאה מהעיכוב. עם שובם ארצה פנו התובעים לשירות הלקוחות של חברת התעופה ודרשו פיצוי הולם.
במסגרת משא ומתן עם נציגי חברת התעופה הוצע להם פיצוי מגוחך של 100$ לנוסע ובסה"כ 400$ לתובעים ולשני ילדיהם.
התובעים לא התרצו מהסכום הזעום שהוצע להם ולכן החליטו להגיש באמצעות משרד עורכי הדין רון סולן תביעה קטנה נגד חברת התעופה בהתאם לחוק שירותי תעופה.
עם קבלת כתב התביעה, אשר חשף מחדלים רבים שהטילו דופי בהתנהלותה של חברת התעופה, פנתה חברת התעופה אל התובעים והציעה להם הסכם פשרה במסגרתו תפצה את התובעים בסכום של 12,406 ש"ח !
עינינו הרואות כי באמצעות הגשת תביעה קטנה, חברת התעופה העלתה את סכום הפיצוי בקרוב ל 11,000 ₪. לדאבון הלב, לעיתים תביעה קטנה היא הדרך היחידה המאפשרת לאזרח הקטן לקבל פיצוי הולם בגין עוולה שנגרמה לו.