רון סולן – משרד עורכי דין
  • תעופה ותיירות
    • חוק טיבי
    • פיצוי על עיכוב בטיסה
    • פיצוי על איחור בטיסה
    • פיצוי על ביטול טיסה
    • פיצוי על פספוס טיסה
    • פיצוי על הקדמת טיסה
    • פיצוי על דחיית טיסה
    • פיצוי על אובר בוקינג בטיסה
    • המדריך לחוק שירותי תעופה
  • לשון הרע והגנת הפרטיות
    • לשון הרע
    • הוצאת דיבה
    • עורך דין לשון הרע
  • תביעות ייצוגיות
    • תביעות ייצוגיות בטיפול המשרד
    • תביעה ייצוגית
    • עורך דין תביעה ייצוגית
  • משפחה וירושה
    • עורך דין דיני משפחה
    • עורך דין גירושין
    • גישור גירושין
    • הסכם גירושין
    • בקשה ליישוב סכסוך
    • הסכם ממון
    • חלוקת רכוש
    • בקשה לצו קיום צוואה
    • בקשה לצו ירושה
    • משמורת והסדרי ראייה
    • מזונות ילדים
    • מזונות אישה
    • תביעת אבהות
    • אלימות במשפחה
    • כתובה
  • תביעות קטנות
    • איך מגישים תביעה קטנה?
    • עורך דין תביעות קטנות
    • הגנת הצרכן
    • חוק שירותי תעופה (חוק טיבי)
    • חוק הספאם
    • התראה לפני נקיטה בהליכים משפטיים
    • פיצוי בגין עוגמת נפש
    • תביעות קטנות שהגשנו
    • המדריך המלא לתביעות קטנות
    • בתי המשפט לתביעות קטנות בארץ
    • כתב הגנה בתביעות קטנות
    • כתב תביעה בתביעות קטנות
  • אזרחי ומסחרי
    • עורך דין נזיקין
    • רישום חברה בע”מ
    • ליטגציה
  • מאמרים
    • מאמרים דיני משפחה וירושה
    • מאמרים דיני חדלות פרעון
    • מאמרים דיני מקרקעין
    • מאמרים תביעות קטנות
    • מאמרים דין אזרחי
    • מאמרים דיני עבודה
  • צור קשר
  • תעופה ותיירות
    • חוק טיבי
    • פיצוי על עיכוב בטיסה
    • פיצוי על איחור בטיסה
    • פיצוי על ביטול טיסה
    • פיצוי על פספוס טיסה
    • פיצוי על הקדמת טיסה
    • פיצוי על דחיית טיסה
    • פיצוי על אובר בוקינג בטיסה
    • המדריך לחוק שירותי תעופה
  • לשון הרע והגנת הפרטיות
    • לשון הרע
    • הוצאת דיבה
    • עורך דין לשון הרע
  • תביעות ייצוגיות
    • תביעות ייצוגיות בטיפול המשרד
    • תביעה ייצוגית
    • עורך דין תביעה ייצוגית
  • משפחה וירושה
    • עורך דין דיני משפחה
    • עורך דין גירושין
    • גישור גירושין
    • הסכם גירושין
    • בקשה ליישוב סכסוך
    • הסכם ממון
    • חלוקת רכוש
    • בקשה לצו קיום צוואה
    • בקשה לצו ירושה
    • משמורת והסדרי ראייה
    • מזונות ילדים
    • מזונות אישה
    • תביעת אבהות
    • אלימות במשפחה
    • כתובה
  • תביעות קטנות
    • איך מגישים תביעה קטנה?
    • עורך דין תביעות קטנות
    • הגנת הצרכן
    • חוק שירותי תעופה (חוק טיבי)
    • חוק הספאם
    • התראה לפני נקיטה בהליכים משפטיים
    • פיצוי בגין עוגמת נפש
    • תביעות קטנות שהגשנו
    • המדריך המלא לתביעות קטנות
    • בתי המשפט לתביעות קטנות בארץ
    • כתב הגנה בתביעות קטנות
    • כתב תביעה בתביעות קטנות
  • אזרחי ומסחרי
    • עורך דין נזיקין
    • רישום חברה בע”מ
    • ליטגציה
  • מאמרים
    • מאמרים דיני משפחה וירושה
    • מאמרים דיני חדלות פרעון
    • מאמרים דיני מקרקעין
    • מאמרים תביעות קטנות
    • מאמרים דין אזרחי
    • מאמרים דיני עבודה
  • צור קשר

חוק הטכנאים

סעיף 18 א לחוק הגנת הצרכן , הידוע בשמו “חוק הטכנאים” נכנס לתוקפו בשנת 2008 במסגרת תיקון 24 לחוק הגנת הצרכן, מטרת החוק ליצור מנגנון אכיפה שיסייע לשיפור תנאי השירות לצרכנים וימנע עיכוב צרכנים בביתם, בהמתנה ממושכת לטכנאי.

בתוך כך קובע החוק באילו שעות יכול להגיע טכנאי, מהו זמן ההמתנה המרבי לטכנאי, באילו נסיבות רשאי נותן שירות לדחות את ביקור הטכנאי, ואילו פיצויים זכאי צרכן לקבל כאשר נותן השירות לא עמד בהוראות החוק.

על אילו מוצרים ועל אילו נותני שירות חל החוק?

חוק הטכנאים חל על בעלי מקצוע שנותנים שירותים במסגרת תעודת אחריות ובתקופת האחריות בלבד, כאשר עסקינן במוצרי חשמל, אלקטרוניקה וגז חדשים, מנגנונים מכניים וחשמליים וברהיטים שמחירם גבוה מ–150₪, או במקרה של חוזה למתן שירותים מתמשכים, כאשר השירות מותנה בכך שהמוצר והציוד שנמצאים אצל הצרכן יהיו תקינים, מוצרים כמו: ממיר של חברת כבלים, לוויין, לחצני מצוקה, בלוני גז וכד’.

יודגש כי החוק אינו חל על שירות של תיקון פגמים וליקויים של מכשירים שאינם במסגרת תעודת אחריות או על בעלי מקצוע שאינם מעניקים שירותים במסגרת תעודת אחריות כגון: שרברבים, חשמלאים, נגרים שליחים וכד’. כמו כן, נכון להיום, החוק אינו חל במסגרת “ביטוח מורחב”, כלומר לאחר תום האחריות הבסיסית.

יחד עם זאת, במידה ונגרם לכם נזק ממשי כתוצאה מאיחור ו/או רשלנות של נותן שירות, ניתן להגיש נגדו תביעה קטנה, בהתאם לדיני הנזיקין הכלליים ולאו דווקא בהתאם לחוק הטכנאים.

מהן שעות הביקור של טכנאי?

החוק קובע כי שעות הביקור של טכנאי בביתו של צרכן יהיה בין השעות 8:00 ו-19:00 בימי חול, ובין השעות 8:00 ו-13:00 בימי שישי וערבי חג, בהתאם לתיאום מראש.

מהו איחור של טכנאי?

זמן ההמתנה לטכנאי לא יעלה על שעתיים מעבר לשעה שתואמה, כלומר אם קבעתם עם טכנאי מועד לביקור בשעה 10:00 בבוקר, הטכנאי רשאי להגיע לכל המאוחר עד לשעה 12:00.

במידה והטכנאי לא יגיע עד השעה 12:00 אתם זכאי לפיצוי מנותן השירות בהתאם למשך האיחור.

פיצוי בעקבות איחור או עיכוב של טכנאי

במידה והטכנאי איחר בשעתיים מעבר למועד ולשעה שנקבעו הצרכן זכאי לקבל  פיצוי כספי בסכום של 300 ₪.

במידה וחלפו שלוש שעות מעבר לזמן שנקבע הצרכן זכאי לקבל – פיצוי בסכום של 600 ₪. נותן השירות רשאי להציע לצרכן הזכאי לפיצוי כספי, פיצוי בשווה כסף, בטובין או בשירותים.

הבחירה בין פיצוי כספי לבין פיצוי שמציע נותן השירות, נתונה לצרכן בלבד ולא לנותן השירות!

האם ניתן לתבוע פיצוי כספי גבוה יותר בשל נזק שנגרם כתוצאה מאיחור הטכנאי?

במידה ונגרם לכם נזק, כתוצאה מאיחור הטכנאי, ניתן להגיש תביעה קטנה עפ”י דיני הנזיקין, בסכום העולה על הקבוע בחוק הטכנאים. על מנת לקבל פיצוי כספי אמור, עליכם להוכיח שנגרם לכם נזק, כמו כן, שהנזק שנגרם לכם מקורו באיחור הטכנאי.

שינוי מועד ביקור של טכנאי

נותן השירות רשאי להודיע לצרכן, לא יאוחר משעה 20:00 בערב שקדם למועד הביקור שתואם, על דחיית ביקור טכנאי, ולתאם עמו מועד ושעה חדשים לביקור.

באילו נסיבות לא יהיה זכאי הצרכן לפיצוי?

כאשר האיחור נובע מסיבות שנותן השירות לא ידע עליהן בעת קביעת המועד ושעת הביקור של טכנאי ולא היה עליו לדעת עליהן, או שלא ראה ולא היה לראותן מראש, ולא יכולה היה למנען, לא יהיה הצרכן זכאי לפיצוי.

הגשת תביעה קטנה לפי חוק הטכנאים

במידה ונותן השירות מסרב לפצות אתכם בהתאם להוראות החוק, ניתן להגיש נגדו תביעה קטנה ולדרוש פיצוי כספי בהתאם להוראות החוק, ובנוסף במידה ונגרם לכם נזק כתוצאה מהתנהלותו של הטכנאי ניתן לדרוש פיצוי נוסף על פי דיני הנזיקין, לדוגמא כאשר הפסדתם יום עבודה או נגרם לכם נזק עקיף או ישיר, במקרים אלו חשוב לשמור ראיות המוכיחות את הנזק שנגרם לכם.

ייעוץ ראשוני חינם!

לבחינת זכאותכם לקבלת פיצוי כספי או הטבות לפי חוק הטכנאים אתם מוזמנים לפנות למשרד עו”ד רון סולן שהינו בעל ידע וניסיון רב בייצוג צרכנים ללא עלות וללא התחייבות, בטלפון שמספרו 077-9577850 וקבלו מענה אנושי זמין 24/7.

פורסם ב: מאמרים תביעות קטנות תגיות: חוק הטכנאים, תביעות קטנות
חיפוש באתר
יש לכם שאלה? השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם!





עקבו אחרינו גם בפייסבוק
הערה משפטית

המידע המשפטי המוגש, באתר זה מהווה מידע כללי בלבד. השימוש במידע, אינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת ו/או ייעוץ משפטי. עו"ד רון סולן אינו אחראי בצורה כלשהי לתוצאות הנובעות משימוש הקוראים במידע משפטי או אחר שניתן באתר זה.

פוסטים אחרונים
  • תביעה ייצוגית נגד סוזוקי
  • תובענה ייצוגית נגד מאזדה
  • תביעה ייצוגית נגד יוניון מוטורס
  • תביעה ייצוגית נגד קרסו מוטורס
  • תביעה ייצוגית נגד משרד התחבורה
שעות פעילות
ראשון 9.00-22.00
שני 9.00-22.00
שלישי 9.00-22.00
רביעי 9.00-22.00
חמישי 9.00-22.00
שישי 9.00-14.00
שבת סגור
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • YouTube
  • LinkedIn
כל הזכויות שמורות לרון סולן - משרד עורכי דין
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
  • מפת אתר