תביעה ייצוגית בעניין פנסים אחוריים בטסלה
בקשה לאישור תביעה ייצוגית בעניין פנסים אחוריים בטסלה הוגשה ע"י משרדנו לבית-המשפט המחוזי בתל אביב (ת"צ 38940-04-24: ישראל נ' טסלה מוטורס ישראל בע"מ ואח' ).
בחלק האחורי של רכבי טסלה (מודל 3, מודל Y, מודל X ומודל S) יש ארבעה גופי תאורה עיקריים. בכל אחד מצדדי הרכב יש גוף תאורה פינתי (Bodyside) וגוף תאורה פנימי שמקובע לדלת תא המטען (Liftgate).
בגופי תאורה אלו נעשה שימוש בנורות לד, והם אחראים על הפונקציות הבאות: אור, אור בלם, איתות, אור נסיעה לאחור ואור ערפל. להלן יוצגו גופי התאורה האחוריים כפי שהם מוצגים בקטלוג של טסלה (מחירי גופי התאורה המוצגים בקטלוג הם לפני מע"מ והם גם אינם מביאים בחשבון את שעות העבודה הכרוכות בהתקנתם).
כל אחד מגופי תאורה אלו בנוי משני חלקים אשר מחוברים אחד לשני בהלחמת פלסטיק: חלק אחורי אטום וחלק קדמי שקוף. גופי תאורה אלו תוכננו להיות אטומים, למעט פתח האוורור אשר מכוסה במדבקה.
הבעיה היא שקיים ליקוי באיטום גופי התאורה, אשר נגרם עקב טכנולוגיית הייצור של גוף התאורה. ריתוך הפלסטיק אשר מחבר את שני חלקי גוף התאורה לקוי וגורם לדליפה. כתוצאה מהליקוי, מים עלולים לחדור אל גוף התאורה דרך ריתוך הפלסטיק, אשר ממוקם בחלק העליון של גוף התאורה היכן שמים זורמים על גוף הרכב (כתוצאה מגשם או שטיפה של הרכב או סיבות אחרות).
טכנולוגיית תאורה מסוג לד, בנויה ממעגל מודפס חשמלי אשר מכיל עליו את כל רכיבי האלקטרוניקה הדרושים, כולל נורות הלד. הלוח האלקטרוני ממוקם בתוך גוף התאורה. הלוח האלקטרוני הנ"ל רגיש הרבה יותר לנוכחות של מים נוזליים ביחס לטכנולוגיית תאורה אחרות אשר אינן מבוססות על לד. מים נוזליים כאלו עלולים לגרום לקורוזיה בלוח האלקטרוני וכן לנזקים נוספים.
הליקוי בגופי התאורה גורם לכך שיש צורך להחליף את גופי התאורה, הרבה לפני שהם הגיעו לאורך החיים המצופה מהם ואף לשאת בעלות ההחלפה במקרים שבהם ההחלפה היא לאחר תום תקופת אחריות היצרן.
רכבי טסלה נמכרים במדינת ישראל עם אחריות יצרן לתקופה בת 4 שנים או 80,000 ק"מ לפי המוקדם מביניהם (לסוללה – תקופת אחריות ארוכה יותר).
אם לא די בכך, הרי שחלק מחברי הקבוצה מלינים על כך שהליקוי חוזר על עצמו גם בגופי התאורה החלופיים שהותקנו ברכבם, ללמדנו שבהעדר שיפור בתהליך הייצור של גופי התאורה התופעה צפויה לחזור על עצמה פעם אחר פעם. קבלת מידע מתאים מהמשיבות תאפשר לברר שאלות בעניין שיפורים בתהליך הייצור של גוף התאורה (בדגש על ריתוך הפלסטיק) כמו כן בעניין טווחי תאריכים רלוונטיים לשיפורים כאלו (ככל שנעשו).
במסגרת התביעה התבקש בית המשפט לחייב את טסלה להחליף את הפנסים, להאריך את האחריות בקשר לתקלה בפנסים ולפצות את בעלי הרכבים שנאלצו להחליף פנסים ברכבם עקב התקלה.
מעוניינים להגיש תביעה ייצוגית ?
ניזוקתם כתוצאה מהתנהלות של טסלה או של חברה אחרת? אתם סבורים כי ההתנהלות היא בניגוד לדין?
יש עוד נפגעים כמוכם אבל לא כדאי לכל אחד מהנפגעים לנהל הליך עצמאי ? עורך דין רון סולן מזמין אתכם לפנות אליו על מנת לבחון עילה להגשת תובענה ייצוגית, ללא עלות וללא התחייבות מצדכם!