תביעה ייצוגית בעניין פנסים ברכבי יונדאי אלנטרה
בקשה לאישור תביעה ייצוגית בעניין פנסים ברכבי יונדאי אלנטרה הוגשה ע"י משרדנו לבית-המשפט המחוזי בלוד (ת"צ 48421-12-23: עדני נ' כלמוביל בע'מ ואח').
בכתב תביעה ייצוגית בעניין פנסים ברכבי יונדאי אלנטרה משנתונים 2019-2020 נטען כי בפנסים הקדמיים יש נורת הלוגן אשר משמשת הן לאורות דרך והן לאור גבוה (Single Headlight system).
בתוך מכלול הפנס הקדמי יש "תריס" (Shutter) שנפתח בעת מעבר מאורות נסיעה (נמוכים) לאורות דרך (גבוהים).
התריס אמור להיפתח בזמן שבו נעשה שימוש באורות דרך (גבוהים), בין אם מדובר באורות דרך (גבוהים) קבועים או בעת שימוש במערכת עזר אורות גבוהים.
התקלה בפנסים הקדמיים נובעת מתכנון או ייצור לקוי של המנגנון שתפקידו להרים את התריס. הקדח בגוף הפלסטי, אשר בו מותקן ציר המתכת המפעיל אותו, נשחק בטרם עת וכתוצאה, הציר מסתובב בו חופשי, ללא הפעלתו, והתריס נשאר סגור כך שלא ניתן לעבור ממצב של אורות הנסיעה (נמוכים) לאורות דרך (גבוהים).
מדובר בתקלה שמתרחשת עקב תכנון לקוי או בחירת חומרים לא טובה של מכלול ממרכיבי הפנס, ואין לה קשר לאופי הנהיגה או לאופן הטיפול של הלקוחות ברכבם.
התקלה מאופיינת במצב שבו אורות הנסיכה (נמוכים) בפנס פועלים בצורה תקינה ואילו אורות דרך בפנס לא ניתנים להפעלה.
מדובר בתקלה שאין לגביה שום התרעה בלוח המחוונים. חמור מכך, כאשר הנהג מדליק את האור הגבוה, נדלקת נורה המעידה כי האור הגבוה פועל, כאשר בפועל הפנסים נשארים במצב של אור נמוך.
התקלה יכולה להתרחש בפנס אחד או בשניהם.
לאור המבנה של מכלול הפנס הקדמי, יש קושי לפרק את הפנס כדי להחליף את מנגנון הרמת התריס. משכך, כפי שיפורט להלן, בהנחיות הטכניות שיונדאי הפיצה, היא הורתה להחליף את מכלול הפנס הקדמי בשלמותו במכלול משופר, שבו ככל הנראה, לא קיימת הבעיה במנגנון הרמת התריס.
. עלות החלפת שני הפנסים מגיעה לסך של 8,757.45 ₪ במרכזי השירות של המשיבות.
יונדאי מכירה בפגם בפנסים ולכן יצאה בקמפיין החלפה יזומה של פנסים בארה"ב כבר בדצמבר 2018.
פנסי קדמיים משופרים שבהם פגם הייצור כבר לא קיים, היו זמינים להתקנה כבר בחודש דצמבר 2018. כל רכבי ה- ELANTRA שנמכרו לאחר חודש דצמבר 2018 (כמעט כל רכבי חברי הקבוצה) נמכרו בשלב שבו המשיבות כבר היו מודעות לקיומה של התקלה בפנסים.
במסגרת התביעה התבקש בית המשפט לחייב את המשיבות (יונדאי וכלמוביל) להחליף את הפנסים באופן ייזום במסגרת קריאה חוזרת (recall) או במסגרת קריאה שירותית (service campaign). ולחלופין ליתן הארכת אחריות לתקלה בפנסים לרכבים ש”גילם” עד 10 שנים, לכל תקלה או טיפול או החלפה או תיקון, הקשורים בתקלה.
בנוסף התבקש בית המשפט להורות למשיבות לשפות את חברי הקבוצה בגין כל הנזקים הממוניים והלא ממוניים שנגרמו להם, כתוצאה מתיקון ו/או החלפת הפנסים.
מעוניינים להגיש תביעה ייצוגית ?
ניזוקתם כתוצאה מהתנהלות של יונדאי או של כלמוביל או של חברה אחרת? אתם סבורים כי ההתנהלות היא בניגוד לדין?
יש עוד נפגעים כמוכם אבל לא כדאי לכל אחד מהנפגעים לנהל הליך עצמאי ? עורך דין רון סולן מזמין אתכם לפנות אליו על מנת לבחון עילה להגשת תובענה ייצוגית, ללא עלות וללא התחייבות מצדכם!