תביעה ייצוגית נגד אייר אינדיה
תביעה ייצוגית נגד אייר אינדיה הוגשה ע"י משרדנו (ת"צ 70722-05-23: זיפלינגר נ' Air India) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
התביעה עוסקת בהפרה של סעיף 14 של חוק שירותי תעופה (חובות יידוע וגילוי).
חוק שירותי תעופה נכנס לתוקפו באוגוסט 2012 והוא חל על כל חברות התעופה הטסות אל ומישראל ובהן אייר אינדיה.
מטרתו של חוק שירותי תעופה היא: "להסדיר פיצוי וסיוע לנוסעים שהונפק להם כרטיס טיסה ולא עלו לטיסה במועד הנקוב בכרטיס בשל נסיבות שאינן תלויות בהם, ובתוך כך לקבוע כללים ואמות מידה לזכאותם הן להטבות כספיות והן לסיוע".
חוק שירותי תעופה מגלם בחובו שורת זכויות והטבות אותן מחויבות חברות התעופה הטסות לישראל וממנה להעמיד לרשות נוסעיהן במקרים של סירוב להטיס נוסע בטיסה, עיכוב, ביטול או שינוי מועדי טיסות.
סעיף 14 לחוק שירותי תעופה מטיל על מפעיל טיסה ומארגן חובת יידוע וגילוי, במטרה שיעבירו לנוסע מידע מלא ומפורט בדבר זכויותיו במקרה שטיסתו מקימה לו עילה המזכה אותו בהטבות.
עפ"י הנטען, אייר אינדיה אינה מיידעת את נוסעיה, בדבר זכאותם להטבות מכוח חוק שירותי תעופה.
בתוך כך:
אייר אינדיה אינה מפרסמת במקום בו היא מקבלת קהל את זכויות נוסעיה מכוח חוק שירותי תעופה.
אייר אינדיה אינה מפרסמת באתר האינטרנט שלה את זכויות נוסעיה מכוח חוק שירותי תעופה.
אייר אינדיה אינה שולחת לנוסעים שמתקיימת לגביהם עילה מזכה מסמך המפרט את זכאותם להטבות מכוח חוק שירותי תעופה.
אייר אינדיה אינה מוסרת ללקוחותיה פרטים בדבר מקום הימצאו בשדה התעופה של מי שמונה לשם סיוע לנוסעים לממש את זכויותיהם בהתאם להוראות חוק זה ובדבר דרכי ההתקשרות עמו.
במסגרת התביעה התבקש בית המשפט לחייב את אייר אינדיה לתקן את התנהלותה, כמו כן, לחייב אותה ליידע באופן רטרואקטיבי את כל הנוסעים שלה אודות זכאותם להטבות לפי חוק שירותי תעופה.
מעוניינים להגיש תביעה ייצוגית?
ניזוקתם כתוצאה מהתנהלות של אייר אינדיה או של חברה אחרת?
אתם סבורים כי ההתנהלות היא בניגוד לדין?
יש עוד נפגעים כמוכם אבל לא כדאי לכל אחד מהנפגעים לנהל הליך עצמאי ?
עורך דין רון סולן מזמין אתכם לפנות אליו על מנת לבחון עילה להגשת תובענה ייצוגית, ללא עלות וללא התחייבות מצדכם!