תביעה ייצוגית נגד טוס איירוויז
תביעה ייצוגית נגד טוס איירוויז הוגשה ע"י משרדנו (ת"צ 5607-08-23: סלאמה נ' TUS Airways Limited).
התביעה עוסקת בהפרה של סעיף 14 של חוק שירותי תעופה (חובות יידוע וגילוי).
חוק שירותי תעופה נכנס לתוקפו באוגוסט 2012 והוא חל על כל חברות התעופה הטסות אל ומישראל ובהן טוס איירוויז.
מטרתו של חוק שירותי תעופה היא: "להסדיר פיצוי וסיוע לנוסעים שהונפק להם כרטיס טיסה ולא עלו לטיסה במועד הנקוב בכרטיס בשל נסיבות שאינן תלויות בהם, ובתוך כך לקבוע כללים ואמות מידה לזכאותם הן להטבות כספיות והן לסיוע".
חוק שירותי תעופה מגלם בחובו שורת זכויות והטבות אותן מחויבות חברות התעופה הטסות לישראל וממנה להעמיד לרשות נוסעיהן במקרים של סירוב להטיס נוסע בטיסה, עיכוב, ביטול או שינוי מועדי טיסות.
סעיף 14 לחוק שירותי תעופה מטיל על מפעיל טיסה ומארגן חובת יידוע וגילוי, במטרה שיעבירו לנוסע מידע מלא ומפורט בדבר זכויותיו במקרה שטיסתו מקימה לו עילה המזכה אותו בהטבות.
עפ"י הנטען, טוס איירוויז אינה מיידעת את נוסעיה, בדבר זכאותם להטבות מכוח חוק שירותי תעופה.
בתוך כך:
טוס איירוויז אינה מפרסמת במקום בו היא מקבלת קהל את זכויות נוסעיה מכוח חוק שירותי תעופה.
טוס איירוויז אינה מפרסמת באתר האינטרנט שלה את זכויות נוסעיה מכוח חוק שירותי תעופה.
טוס איירוויז אינה שולחת לנוסעים שמתקיימת לגביהם עילה מזכה מסמך המפרט את זכאותם להטבות מכוח חוק שירותי תעופה.
טוס איירוויז אינה מוסרת ללקוחותיה פרטים בדבר מקום הימצאו בשדה התעופה של מי שמונה לשם סיוע לנוסעים לממש את זכויותיהם בהתאם להוראות חוק זה ובדבר דרכי ההתקשרות עמו.
במסגרת התביעה התבקש בית המשפט לחייב את טוס איירוויז לתקן את התנהלותה, כמו כן, לחייב אותה ליידע באופן רטרואקטיבי את כל הנוסעים שלה אודות זכאותם להטבות לפי חוק שירותי תעופה.
כמו כן נטען בתביעה הייצוגית נגד טוס איירוויז, כי טוס איירוויז מפרה את הוראות סעיף 6(א)2 של חוק שירותי תעופה אשר קובע כי נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה לטיסה שבוטלה, יהיה זכאי לקבל ממנה השבת תמורה או כרטיס טיסה חלופי, לפי בחירת הנוסע.
ישנם מקרים בהם טוס איירוויז מבטלת את טיסותיה, מבלי להציע לנוסעים שטיסתם בוטלה כרטיס טיסה חלופי ליעדם הסופי אלא פשוט כופה עליהם הר כגיגית, לקבל השבת תמורה.
במקרים אלו טוס איירוויז מגלגלת את העלויות הכרוכות ברכישת כרטיסי טיסה חלופיים על חברי הקבוצה, ואגב כך מגלגלת על חברי הקבוצה את עלויות שירותי הסיוע שהיה עליה לספק לחברי הקבוצה, לו היתה פועלת בהתאם לדין ומכרטסת אותם מיוזמתה לטיסה חלופית שיוצאת במועד מאוחר יותר.
ישנם, כמובן, גם חברי קבוצה, אשר נוכח ביטול טיסתם ע"י המשיבה מבלי שהוצעה להם טיסה חלופית, נאלצו לוותר על הטיסה לחו"ל כליל, ואגב כך נגרמו להם נזקים ממוניים ולא ממוניים משמעותיים עקב ביטול הנסיעה/חופשה לחו"ל– הפסד ימי חופשה, בתי מלון, אטרקציות וכיו"ב.
הטענות בתביעה הייצוגית נגד טוס איירוויז
התובע רכש, עבורו ועבור אשתו, כרטיסי טיסה לטיסת טוס איירוויז מקורפו לת"א שהיתה אמורה להמריא ביום 14.8.23 בשעה 19:30 (להלן: "הטיסה") .
בתאריך 25.7.23 התובע עודכן, באמצעות הודעת SMS ודוא"ל שנשלחו ע"י טוס איירוויז כי הטיסה בוטלה.
בהינתן שמחיר כרטיס טיסה אלטרנטיבי מקורפו לת"א היה גבוה יותר משמעותית מגובה הזיכוי בגין טיסת טוס שבוטלה, המבקש פנה אל שירות הלקוחות של טוס איירוויז בדרישה לפיצוי.
אולם נאמר לתובע שהוא יקבל זיכוי בלבד.
בהעדר ברירה התובע נאלץ לרכוש כרטיסי טיסה חלופיים לטיסה של חברת התעופה ריינאיר מקורפו לת"א בעלות של 718.98 $.
התובע פנה אל עו"ד רון סולן על מנת לברר מהן זכויותיו במקרה של ביטול חד צדדי של הטיסה ע"י טוס איירוויז.
לאחר שהתובע קיבל ייעוץ משפטי התברר לו כי טוס איירוויז מפרה חובה חקוקה בכך שהיא לא מגלה לנוסעיה בטיסות משטח מדינת ישראל או אליה, בשום שלב אודות זכויותיהם לפי חוק שירותי תעופה
כמו כן, רק לאחר שהמבקש קיבל מידע בסיסי אודות חוק שירותי תעופה, התברר לו כי לנוכח ביטול הטיסה, בהתאם לאמור בסעיף 6(א)(2) של חוק שירותי תעופה במקרה של ביטול טיסה ביוזמת טוס איירוויז, היאהיתה צריכה להציע לו השבת תמורה או כרטיס טיסה חלופי, לפי בחירת הנוסע.
מעוניינים להגיש תביעה ייצוגית?
ניזוקתם כתוצאה מהתנהלות של טוס איירוויז או של חברה אחרת?
אתם סבורים כי ההתנהלות היא בניגוד לדין?
יש עוד נפגעים כמוכם אבל לא כדאי לכל אחד מהנפגעים לנהל הליך עצמאי ?
עורך דין רון סולן מזמין אתכם לפנות אליו על מנת לבחון עילה להגשת תובענה ייצוגית, ללא עלות וללא התחייבות מצדכם!