תביעה ייצוגית נגד חברת התעופה ישראייר
בתביעה שהוגשה ע"י משרדנו (ת"צ 44555-03-19: דהן ואח' נ' ישראייר תעופה ותיירות בע"מ) נטען כי ישראייר חברת התעופה השלישית בגודלה בישראל , מפרה את הוראות חוק ותקנות שירותי תעופה.
חוק שירותי תעופה, חל על טיסות הממריאות משטח מדינת ישראל או אליה, ועל טיסות פנים ארציות בהתאמה.
עפ"י התקנות עיכוב של מעל 3 שעות בטיסה פנים ארצית, מזכה את הנוסע בהטבה מסוג פיצוי כספי ע"ס 250 ש"ח פר נוסע, ובשירותי סיוע (מזון ושתיה בהתאם לזמן ההמתנה, שירותי הסעה ואירוח בבית מלון במידת הצורך).
בתביעה נטען כי ישראייר אינה מיידעת את נוסעיה בדבר זכויותיהם כפי שהחוק קובע שעליה לעשות, באתר האינטרנט שלה ובזמן אמת בנמל התעופה.
כיוצא בזה, נוסעי ישראייר הזכאים להטבה מסוג פיצוי כספי בגין טיסה פנים-ארצית שבוטלה, אינם פונים לישראייר בדרישה לקבלת הפיצוי ע"ס 250 ש"ח, כמו כן, נוסעים שלא מקבלים מישראייר את שירותי הסיוע המגיעים להם עפ"י דין, לא דורשים אותם מנציגי ישראייר בזמן אמת (בנמל התעופה) וגם לא דורשים אותם בדיעבד.
במסגרת התביעה, בית המשפט התבקש להורות לישראייר לתקן את התנהלותה כך שתעמוד בהוראות החוק, כמו כן, לשלם לנוסעי העבר הזכאים לפיצוי ולא פנו אל ישראייר בדרישה לקבלו את הפיצוי.
זקוקים לייעוץ מעורך דין לתביעות ייצוגיות?
משרד עורכי-דין רון סולן, מתמחה בייצוג נוסעים בודדים וקבוצות נוסעים בתביעות נגד חברות תעופה, כמו כן, משרד עורכי- דין רון סולן, מתמחה בהגשת תובענות ייצוגיות.
ההליך הייצוגי מאפשר נוסע בודד לתבוע חברת תעופה, בגין הפרה של החוק, בשם קבוצה מוגדרת של נוסעים.
אם נתקלתם בהתנהלות דומה של חברת התעופה ישראייר או של כל חברת תעופה אחרת, אתם מוזמנים לפנות למשרדנו לצורך קבלת ייעוץ ללא התחייבות.