תביעה ייצוגית נגד שברולט ונגד ניסאן
בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד שברולט ונגד ניסאן, ונגד היבואניות יוניברסל מוטורס ישראל בע"מ וקרסו מוטורס בע"מ, הוגשה ע”י משרדנו לבית-המשפט המחוזי בלוד (ת"צ 52088-09-23: סולן ואח' נ' קרסו מוטורס בע"מ ואח').
במסגרת תביעה ייצוגית נגד שברולט ונגד ניסאן נטען כי ברכבי שברולט ספארק משנתונים 2016-2020, ברכב ניסאן קשקאי וניסאן ג'וק (ממגוון שנות ייצור) וכן דגמים נוספים מתוצרת ניסאן שיבואו לארץ ע"י קרסו, מותקנת תיבת הילוכים רציפה מדגם CVT 7, מתוצרת חברת JATCO Ltd (שכינויה ה"קטלוגי" הוא (RE0F11A) JF015E) שבה פגמי ייצור.
בתיבת הילוכים זו אובחנו לאורך השנים בעיות ייצור שונות הגורמות לרעידות, השהיות, הגבלת מהירות ואי האצה כנדרש.
תקלות אלו הביאו את יצרניות הרכב שברכביהן מותקנת תיבת ההילוכים: (1) לפרסם עלוני שירות שמטרתם לאבחן ולטפל בתקלות השונות בתיבת ההילוכים; (2) לבצע שיפורים בתכנון תיבת ההילוכים; (3) לפרסם תוכניות הארכת האחריות במתכונות שונות.
קרסו וניסאן נוקטות במדיניות של "אחריות נסתרת" ביחס לתקלות בתיבת ההילוכים הרציפה
למדינת ישראל יובאו ע"י קרסו, עשרות אלפי כלי רכב ניסאן אשר מותקנת בהם תיבת הילוכים רציפה CVT 7 עם פגמי ייצור אשר גורמים לתקלות שונות המחייבות להחליף את תיבת ההילוכים, ברכבים חדשים יחסית שביצעו טיפולים תקופתיים ללא רבב, כלומר הרבה לפני שתיבת ההילוכים הגיעה לאורך החיים המצופה.
חרף קיומם של:
(1) עלוני שירות רבים שניסאן פרסמה בקשר לתקלות בתיבת ההילוכים;
(2) הארכת האחריות שניסאן פרסמה בארה"ב בקשר לתיבת ההילוכים CVT 7;
CVT 7 (3) הארכות אחריות של יצרניות אחרות בקשר עם תיבות הילוכים 7 CVT בקשר לאותם פגמים בדיוק.
ניסאן וקרסו לא לוקחות אחריות על פגמי הייצור בתיבת ההילוכים ומגלגלות את עלויות תיקון תיבות ההילוכים הפגומות אל בעלי הרכבים.
במקרים רבים קרסו מנצלת את פערי הידע והכוח בינה לבין בעלי הרכבים, ומתנה את השתתפותה החלקית בעלות החלפת תיבת ההילוכים (במרכזי השירות שלה בלבד), בחתימת הלקוח על כתב וויתור שאותו היא מכנה "מחווה מסחרית" (למרבה האבסורד).
קרסו מנצלת את העובדה שחברי הקבוצה אינם מודעים לכך שהתקלה בתיבת ההילוכים ברכבם נובעת מפגם סדרתי וכלל לא נגרמה באשמתם.
גם יוניברסל וג'נרל מוטורס נוקטות במדיניות של אחריות נסתרת ביחס לתקלות בתיבת ההילוכים
למדינת ישראל יובאו ע"י יוניברסל אלפי רכבי שברולט ספארק מתוצרת ג'נרל מוטורס בהם מותקנת תיבת הילוכים CVT 7 אשר לגביה פרסמה היצרנית עלוני שירות רבים המעידים על פגם בייצור.
באופן דומה למדיניות הננקטת ע"י קרסו וניסאן, גם בעלי רכבי שברולט ספארק שסובלים מתקלות בתיבת ההילוכים, לאחר תום תקופת האחריות, נאלצים לשאת בעלויות בגין בדיקת/תיקון/החלפת תיבת ההילוכים הפגומה.
פיצוי לבעלי הרכבים
בתביעה נתבעו מספר סעדים הרלוונטיים למספר רב של כלי רכב לרבות:
(1) פיצוי בגין ההפרש שבין שוויו הרכב לפי החוזה, לבין השווי הריאלי של הרכב, לו היה ניתן לרוכשים, גילוי נאות אודות הכשל בתיבת ההילוכים, במעמד הרכישה;
(2) הארכת אחריות לתיבת ההילוכים ולחלקיה;
(3) שיפוי ופיצוי חברי הקבוצה אשר סבלו מהכשל בתיבת ההילוכים ו/או יסבלו בתיבת ההילוכים, בגין כל הנזקים הממוניים והלא ממוניים שנגרמו להם.
מעוניינים להגיש תביעה ייצוגית ?
ניזוקתם כתוצאה מההתנהלות של שברולט או ניסאן או של חברה אחרת?
אתם סבורים כי ההתנהלות היא בניגוד לדין?
יש עוד נפגעים כמוכם אבל לא כדאי לכל אחד מהנפגעים לנהל הליך עצמאי ?
עורך דין רון סולן מזמין אתכם לפנות אליו על מנת לבחון עילה להגשת תובענה ייצוגית, ללא עלות וללא התחייבות מצדכם!