תביעה ייצוגית נגד BYD בעניין תקלה סדרתית ברדיאטור
בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד BYD בעניין תקלה סדרתית ברדיאטור הוגשה ע"י משרדנו לבית-המשפט המחוזי בלוד (ת"צ 48015-04-25: לוזון ואח' נ' שלמה מוטורס בע"מ ואח').
לאחר שורה ארוכה של תלונות מצד בעלי רכבי BYD מדגמי Atto 3 ו-Dolphin, הוגשה לאחרונה תביעה ייצוגית נגד BYD עקב תקלה סדרתית ברדיאטור שגורמת להשבתת הרכב ולנזקים כלכליים משמעותיים.
לפי התביעה, רכבי BYD סובלים מבעיה תכנונית הגורמת לכך שהרדיאטור, שאחראי על קירור הסוללה ברכב החשמלי, ממוקם בצורה חשופה מאחורי השבכה הקדמית – ללא מיגון מתאים. כתוצאה מכך, אבנים קטנות שנפלטות מהכביש במהלך נסיעה גורמות לפגיעה ברדיאטור ולדליפת נוזל קירור, ולעיתים גם להשבתת הרכב בזמן אמת ולכניסתו למצב חירום.
בעלי רכבים שנפגעו מהתקלה מספרים על נסיעה מסוכנת במהירות נמוכה, המתנה לגרר, ואיומים על ביטול האחריות – גם כאשר מדובר ברכב חדש שנמצא בתוך תקופת האחריות.
עלות תיקון הרדיאטור מגיעה לאלפי שקלים, והיבואנית מסרבת לקחת אחריות, בטענה שמדובר ב"נזק חיצוני".
לטענת התובעים, מדובר בתקלה נפוצה ומובנית, שהייתה יכולה להימנע על ידי תכנון נכון או הצעת מיגון מקורי על ידי היבואנית או היצרנית.
ואולם, במקום זאת, BYD ושלמה מוטורס לא מציעות פתרון – וגם גובות תשלום על התיקון. גרוע מכך – התקנת מיגון חיצוני שנמצא בשוק עלולה לפגוע בזכויות האחריות של הלקוח.
התביעה הייצוגית נגד BYD דורשת לחייב את היצרנית והיבואנית לקחת אחריות על התקלה, לשפות לקוחות שכבר שילמו, ולהציע פתרון קבוע לכלל הרכבים – כולל קריאת תיקון והתקנת מיגון לרדיאטור.
אם רכשתם רכב של BYD ואתם חושדים שסבלתם מאותה תקלה – ייתכן שגם אתם חלק מהקבוצה. למידע נוסף על התביעה נגד BYD, תקלות רדיאטור, ופיצוי אפשרי – מומלץ לעקוב אחר ההתפתחויות ולהישאר מעודכנים.
מעוניינים להגיש תביעה ייצוגית?
ניזוקתם כתוצאה מהתנהלות של BYD או של חברה אחרת?
אתם סבורים כי ההתנהלות היא בניגוד לדין?
יש עוד נפגעים כמוכם אבל לא כדאי לכל אחד מהנפגעים לנהל הליך עצמאי ?
עורך דין רון סולן מזמין אתכם לפנות אליו על מנת לבחון עילה להגשת תובענה ייצוגית, ללא עלות וללא התחייבות מצדכם!