תביעה נגד סוכן נסיעות
חוק שירותי תיירות, תשל"ו – 1976 מגדיר מהם שירותי סוכנות נסיעות:
- ארגון ומכירה של סיור לישראל או למדינות חוץ או הזמנת שירותים לצורכי סיור כאמור;
- הזמנה או מכירה של כרטיסי נסיעה או שוברי נסיעה אל מחוץ לישראל, למעט הזמנה או מכירה כאמור, אף אם היא כוללת הזמנת שירותי לינה בבתי מלון, המבוצעת ישירות בחברת תעופה;
- הזמנת שירותי לינה בבתי מלון בישראל או מחוץ לישראל;
- טיפול בהשגת אשרות כניסה, שהייה או יציאה לצורכי סיור או נסיעה כאמור;
- מתן ייעוץ מקצועי בכל ענין כאמור בפסקאות לעיל.
על נותן שירותי סוכנות נסיעות מוטלת החובה לגלות מידע בכל ענין הנוגע לשירותים שהוא נותן. ניתן להגיש תביעה נגד סוכן נסיעות, במקרים בהם סוכן הנסיעות טעה או התרשל.
דוגמאות לתביעה נגד סוכן נסיעות
משרדנו טיפל לאורך השנים בתביעות רבות נגד סוכני נסיעות, תביעות פרטניות, תביעות קבוצתיות ותביעות ייצוגיות.
משרדנו טיפל במקרים בהם סוכנות הנסיעות לא יידעה את לקוחותיה על ביטול טיסה או שינוי במועדה, מה שגרם לנוסעים להחמיץ את הטיסה וכיו"ב לנזקים ממוניים ולעוגמת נפש רבה.
משרדנו טיפל במקרים בהם סוכן נסיעות לא כרטס את הנוסעים לטיסה כראוי, מה שגרם לכך שהנוסעים לא היו יכולים לעלות לטיסה.
משרדנו טיפל מקרים בהם טיולים מאורגנים בוטלו, שלא ביוזמת הלקוח, אך סוכן הנסיעות בחר שלא להשיב את הסכום ששולם בעד הטיול המאורגן ללקוח, אלא הציע ללקוחות זיכוי לחופשה עתידית בכלל.
משרדנו טיפל בתביעה ייצוגית נגד סוכנות נסיעות דיזנהאוז, שעניינה ב"דמי טיפול" שדיזנהאוז קיזזה מהשבת התמורה של לקוחות שטיסתם בוטלה עקב התפרצות נגיף הקורונה, על אף שהתקנון של דיזנהאוז לא התיר לה לגבות את או לקזז את אותם "דמי טיפול", בסופו של ההליך, דיזנהאוז התחייבה להשיב את "דמי הטיפול" לכל הנוסעים שמהם הם נגבו בניגוד לתקנון.
תביעה נגד סוכן נסיעות זר
יש קושי של ממש לתבוע סוכנויות נסיעות מחו"ל.
במקרים בהם ללקוח ישראלי יש טענות נגד סוכנות נסיעות מחו"ל, הוא לא יוכל להגיש תביעה נגד סוכן נסיעות זר.
לכן, באופן כללי, בעת רכישת כרטיסי טיסה, אנחנו ממליצים לרכוש כרטיסי טיסה מסוכנות נסיעות ישראלית או ישירות מחברת התעופה ולא דרך סוכנות נסיעות זרה. סוכנות נסיעות שלא ניתן לתבוע במקרים בהם היא התרשלה וגרמה לנזק.
יתרה מזאת סוכנות נסיעות זרה, אינה כפופה לחוק הגנת הצרכן ולתנאי ביטול העסקה הקבועים בו.
באילו מקרים לא ניתן להגיש תביעה נגד סוכן נסיעות?
לא בכל מקרה סוכן הנסיעות אחראי לתקלות שהתרחשו במהלך נסיעה.
למשל: במקרים של עיכובים וביטולים של טיסות, מי שאחראי לספק לנוסע שירותי סיוע וכרטיס טיסה חלופי הוא מפעיל ומארגן הטיסה ולא סוכן הנסיעות.
כך גם במקרים של איחור בקבלת הכבודה.
יחד עם זאת, יש מקרים שבהם סוכן הנסיעות פועל בכובע של "מארגן" טיסה, מה שמטיל עליו אחריות במקרים של עיכובים וביטולים של טיסה.
מעוניינים להגיש תביעה נגד סוכן נסיעות?
לבחינת זכאותכם לקבלת פיצוי כספי מסוכן נסיעות אתם מוזמנים לפנות למשרד עו"ד רון סולן שהינו בעל ידע וניסיון רב בייצוג צרכנים בתחום התיירות.